Ob poletnih koncih tedna vlada na najbolj obremenjenih cestah, ki vodijo do državnih mejnih prehodov s Hrvaško, pravi prometni kaos. Vozniki, ki se želijo ogniti nepreglednim kolonam in več urnemu čakanju tako na različne načine iščejo alternativne poti, ki žal pogosto vodijo tudi mimo stanovanjskih hiš in manjših zalednih zaselkov, kjer je infrastruktura za tranzitni promet povsem neprimerna. Taka je tudi lokalna cesta Bošamarin – Grinjan, ki je zadnja leta postala priljubljena bližnjica za marsikaterega turista.
Pristojni na koprski občini problematiko poznajo že dalj časa, podobna zgodba se namreč ponavlja sleherno poletje, še zlasti ob prometnih konicah v času poletne turistične sezone, ko prihaja do zastojev na glavni cesti Koper – Dragonja. “Vozniki, ki obstanejo v nepreglednih kolonah s pomočjo navigacijskih naprav iščejo obvoze po vzporednih cestah. Tako jih naprave preusmerijo tudi na občinsko lokalno cesto Šalara – Gažon in občinsko javno pot Bošamarin – Grinjan,” nadalje pojasnjujejo.
Ker se zavedajo se, da tovrstne lokalne ceste, zaradi njihove širine in povečanega prometa, nikakor ne morejo omogočati nemotenega odvijanja dvosmernega prometa, je občina na obeh že pred leti postavila ustrezno prometno signalizacijo, ki prepoveduje vožnjo za ves promet, z izjemo lokalnega prometa. A je to le delno uredilo zadeve. Nekateri vozniki namreč še vedno redno uporabljajo to cesto kot alternativno pot do Šmarij, saj se na ta način izognejo dolgim kolonam.
“Najhuje je, ko se voznik bivalnega vozila ne more odmakniti nasproti vozečemu vozilu, saj na ta način povsem zapre cesto. S tem onemogoči promet, kar najbolj bremeni prav tamkajšnje prebivalce, ki to cesto uporabljajo kot dostopno in dovozno pot do svojih domov,” še pojasnjujejo na občini.
“Pred leti, ko se je ta problematika pojavila, je Mestna občina Koper želela doseči, da se cesta izvzame iz digitalnih navigacijskih kart, pri čemer smo bili delno uspešni. Obstaja namreč več vrst navigacijskih sistemov, ki uporabljajo digitalne karte različnih ponudnikov, ki jih ni mogoče omejevati. Hkrati se je treba zavedati, da cesta ostane v sistemu (v starih navigacijskih kartah), v kolikor uporabniki navigacijskega sistema ne posodabljajo redno,” so še pojasnili na koprski občini, kjer ostajajo optimistični. Pred kratkim so namreč naročili tudi postavitev prometnega znaka slepa cesta in na DRSI poslali predlog za interventno postavitev prometne signalizacije na glavni cesti, ki bi prepovedovala zavijanje na občinsko cesto vsem vozilom, z izjemo lokalnega prometa, kar naj bi pripomoglo k izboljšanju prometnih razmer na tem območju.