Koprski občinski svetniki so se danes seznanili z novimi dejstvi glede izgradnje železniške povezave Divača-Koper. Med drugim so sprejeli sklep, v katerem občinski svet ugotavlja, da vlada z novimi sklepi udejanja to, kar zagovarja občina, zato občinski svet ne vidi več potrebe po podpori zahtevi za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru.
Občinski svet je med drugim z 21 glasovi za in dvema proti podprl sklep vlade iz prejšnjega tedna, ki omogoča nadgraditev omenjene proge v dvotirno, ter tudi predlagano rešitev, po kateri se po izgradnji načrtovanega drugega tira in v naslednji fazi še dodatnega tira, pri čemer bi obstoječi tir opustili in spremenili njegovo namembnost v kolesarsko in rekreacijsko pot.
Občinski svet je prav tako podprl predlog vlade o uvedbi neodvisnega strokovnega nadzora projekta drugega tira. S sprejetjem omenjenih sklepov je občinski svet hkrati odločil za prenehanje veljavnosti deklaracije o podpori referendumu o zakonu o drugem tiru, ki jo je občinski svet sprejel na izredni seji 22. maja.
Boris Popovič: “Z dvotirnostjo bo rešen razvoj Luke Koper za naslednjih 50 let.”
Kot je danes pojasnil župan Boris Popovič, so se v tem času z vlado uspeli dogovoriti, da bo železniška povezava Koper-Divača dvotirna, kar sam šteje za velik uspeh, saj bo s tem “rešen razvoj Luke Koper za naslednjih 50 let”.
Poleg tega to pomeni tudi možnost ukinitve sedanje železniške povezave, ki je neprimerna tako zaradi požarne varnosti kot zaradi dejstva, da poteka po vodovarstvenem območju. Z novo različico projekta bo ogromno pridobilo tudi koprsko zaledje, je med drugim naštel koprski župan.
“Pri teh sklepih oziroma spremembah smo dosegli vse tisto, kar je za naše ljudi najpomembnejše, to je, da proga ni enotirna, ampak dvotirna in da se obstoječa proga ukine,” je povedal župan Boris Popovič. Nadalje je pojasnil, da so mu na vladi podali obljubo glede lastniškega deleža, ta naj bi bil v večini slovenski. Dotaknil se je tudi obrestnih mer, ki naj bi bi jih po novem plačevali solastniku v tolikšnem deležu, kot jih bo Slovenija plačevala Evropski investicijski banki in ne 4,5 odstotkov, kot je bilo predvideno prej.
“Zagotovili so mi, da bo prišlo do odprtega javnega mednarodnega razpisa, kar je zelo pomembno. Prepričan sem, da v kolikor ne bo pri tem razpisu imela privilegija Madžarska, bo cena izgradnje neprimerno nižja kot je ocenjeno s strani vlade,” je bil jasen župan Boris Popovič. Izgradnjo dvotirne železnice ocenjuje med 600 in 700 milijonov evrov.
Jure Leben: “Nimamo problema z dodatnim nadzorom.”
Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je poudaril, da je nastopil čas, “da si začnemo malo bolj zaupati” in da gredo skupaj z lokalno skupnostjo v omenjeni projekt, saj na voljo ni več dosti časa. Kot je izpostavil, so si predstavniki ministrstva ogledali razmere, v katerih živijo prebivalci ob progi in v katerih delajo gasilci, kar je eden od razlogov za odločitev vlade o dvotirni povezavi.
Prav tako je pomemben sklep vlade, ki omogoča v še večji meri civilni nadzor na izvajanjem projekta, poleg tega že sam zakon uzakonja nadzor finančne uprave, računskega sodišča in protikorupcijske komisije. “Nimamo problema z dodatnim nadzorom,” je dodal Leben. Obenem pa je državni sekretar posvaril, da se v primeru, da referendum uspe, “s projektom še nekaj let ne bomo ukvarjali”.