Ali ste vedeli, da se po potrdila oziroma izpiske, ki jih rabite za urejanje denacionalizacijskih in gradbenih zadev ali po fotokopijo izgubljenega spričevala lahko obrnete na Pokrajinski arhiv Koper?
Pokrajinski arhiv Koper, ki se nahaja na Kapodistriasovemu trgu 1 v Kopru, njegova dislocirana enota pa na Savudrijski 5 v Piranu, pokriva območje upravnih enot Koper, Izola, Ilirska Bistrica, Piran, Postojna in Sežana. V arhivu ne hranijo le številne dragocene zgodovinske dokumente, temveč tudi pisano, risano, fotografirano, tiskano ali kako drugače obdelano gradivo, ki nam je lahko v pomoč v raziskovalne namene, pa tudi v različnih pravnih in upravnih postopkih. »V arhivu hranimo gradivo z vseh področij življenja in delovanja, torej upravne fonde, sodne, šolske, kulturne in znanstvene fonde, gospodarske in družinske fonde, fonde s področja zdravstva in socialne varnosti, političnih organizacij, civilnih društev in združenj ter nekaj fondov verskih skupnosti in nekatere zasebne fonde«, pojasnjuje direktorica Pokrajinskega arhiva Koper mag. Nada Čibej in doda, da je postopek pridobivanja gradiva zelo enostaven, strošek pa praktično zanemarljiv. »Uporabniki si gradivo lahko vsak delavnik med 8. in 11. uro ter med 11.30 in 14.30 uro ogledajo v čitalnici ali arhiv zaprosijo za kopijo iskanega dokumenta, za katerega plačajo le strošek fotokopije oziroma prepisa in poštnine«, pravi sogovornica. Tako arhiv lahko zaprosite za fotokopijo izgubljenega spričevala, za dokumente, ki jih potrebujete pri urejanju gradbenih in zemljiškoknjižnih zadev, kot so gradbeni načrti kulturnih spomenikov, menjalne in kupoprodajne pogodbe, v arhivu lahko poiščete dokumente kot so matične knjige delavcev, ki so vam lahko v pomoč pri dokazovanju delovne dobe, dokumente, kot so popisi vojne škode, ki jih potrebujete za dokazovanje vojne škode, dokumente, ki jih potrebujete v denacionalizacijskih postopkih in podobno. V gradivu lahko poiščete tudi stare popise prebivalstva, statute društev, rojstne, poročne in mrliške liste, ki so starejši od sto let, in še veliko drugih zanimivih in uporabnih dokumentov. Za pridobitev iskanega dokumenta morate izpolniti in podpisati predpisano prošnjo za izdajo potrdila oziroma prepisa iskanega dokumenta, v kateri navedete, kaj konkretno potrebujete in za kakšen namen. Nato zaposleni v arhivu iskani dokument poiščejo in vam ga pošljejo po pošti, seveda pa se lahko odločite tudi za osebni prevzem.