Minuli teden se je delegacija predstavnikov osemnajstih slovenskih občin, Podjetniško trgovske zbornice GZS, MGRT in SPIRIT Slovenije, odpravila na dvodnevno strokovno ekskurzijo v Avstrijo. V okviru projekta TCM (Town-center management) so v različnih avstrijskih mestih spoznavali dobre prakse spodbujanj in inovativnih ukrepov za oživljanje podjetništva v mestnih jedrih.
Kot predstavnika Mestne občine Koper, ki je med drugim tudi primer dobre prakse oživljanja mestnih središč sta se ekskurzije udeležila županova svetovalka Jana Tolja in Miran Košpenda iz Zavoda Koper Otok .
Ekskurzijo je ob sodelovanju z Mestno občino Koper izvedel Zavod za trajnostni razvoj Kopra »Koper Otok«, ki združuje trgovce, gostince in druge ponudnike iz starega mestnega jedra Kopra.
Cilj strokovne ekskurzije je bil ogled dobrih praks TCM v manjših mestih v Avstriji, ki so primerljiva s povprečnim slovenskim mestom. Namen je bil nadaljnje spodbujanje uvajanja modela TCM v slovenskih mestih kot načina za spodbujanje podjetništva v mestnih središčih in njihove splošne revitalizacije.
Rezultat strokovne ekskurzije je torej pridobitev novega znanja o načinih delovanja in organizaciji profesionalnih TCM, kot podlaga za eventualni prenos tovrstnega modela v slovensko okolje ter mreženje med udeleženci.
Pri pripravi programa strokovne ekskurzije je sodelovalo tudi priznano avstrijsko svetovalno podjetje CIMA, ki ima dolgoletne izkušnje s področja vzpostavljanja in izvajanja TCM v Avstriji in drugih državah. V program ekskurzije so bili vključeni tudi ogledi in predstavitve profesionalnih TCM iz avstrijskih mest Ried im Innkreis, Perg in Weidhofen an der Ybbs, iztočnica pa je bil ogled TCM prakse v Kranju.
Naj spomnimo, da imamo v Kopru prav iz tega naslova kartico doživetij Koper Card, ki je predvsem za tuje obiskovalce postala ključ, ki odpira »mestna vrata« in na enostaven način omogoča odkrivanje in spoznavanje mestnega jedra Kopra.
Sodelujoči na ekskurziji so ugotovili, da so aktivnosti na področju oživljanja mestnih središč enake v vseh primerih. Gre namreč za izvajanje promocijskih akcij, nagradnih iger, mestnih darilnih bonov, noči nakupov, božičnih in drugih sejmov, pripravljajo se nakupovalne kartice, aktivnosti se usmerjajo tudi v lokalne digitalne platforme za nakupovanje ali ugodnosti in podobno.
Kot nam je zaupala svetovalka župana MOK Jana Tolja, “slovenska praksa kaže, da se s številnimi zadevami, ki bi sicer v Avstriji spadale tudi pod TCM, ukvarjajo različni uradi ali občinske službe. Slovenija tako nikakor ne zaostaja za Avstrijo.”