Koprski proizvajalec motornih koles Tomos se po menjavi lastništva ob koncu 2015 spet uveljavlja v svetu. Ena nekdanjih ikonskih slovenskih industrijskih znamk po navedbah iz družbe pridobiva nove kupce na območju nekdanje Jugoslavije, v Evropi in širše v svetu. V podjetju so ob tem nezadovoljni s podporo bank in odnosom države do gospodarstva.
Tomos je novega lastnika dobil konec leta 2015, potem ko se je idrijska Hidria – ta je podjetje prevzela leta 1998 in se konec 2012 za krajši čas odločila celo za likvidacijo podjetja in zaprtje koprske tovarne, a nato proizvodnjo obnovila – odločila, da ga v sklopu prodaje nestrateških naložb proda.
Novi lastnik je postalo celjsko podjetje MPO Kabel, trenutno je kot lastnik podjetja navedena družba MPO Moto. Lani, v prvem letu novega lastništva, je sicer družba ustvarila nekaj manj kot 1,8 milijona evrov prihodkov od prodaje in malo manj kot 44.200 evrov čistega dobička. V povprečju je imela lani 16 zaposlenih.
Cilj je podvojitev proizvodnje
Novi lastnik je ob prihodu v podjetje napovedal, da želi okrepiti navzočnost na obstoječih trgih, zlasti v državah Beneluksa in v ZDA, pa tudi na drugih evropskih trgih, kjer se kaže potencial za rast. Kot cilj so navedli tudi podvojitev proizvodnje.
Iz Tomosa, katerega začetki segajo v 1954, so ta teden prek agencije Primaidea sporočili, da so v dobrem letu in pol uspeli obuditi blagovno znamko, pridobiti nove trge in ponovno aktivirati stare.
Nizozemski, Švici, Belgiji, Veliki Britaniji, Japonski in Španiji se je po njihovih navedbah pridružil še Maroko, odlične poslovne rezultate pa po njihovih trditvah dosegajo tudi v Skandinaviji.
Po daljšem premoru so spet vstopili na ameriški trg, za katerega so prepričani, da predstavlja ogromen potencial, saj so v preteklosti na ta trg uspeli prodati 10.000 legendarnih tomosov. Trgom čez lužo se pridružujeta tudi nizozemski odvisni ozemlji v Karibih Curacao in Aruba, trenutno pa poteka tudi pridobivanje homologacije za urugvajski trg.
Tomosov dvokolesnik ima poseben status med poštarji
Tomos ob tem ostaja in se vnovič krepi tudi v državah nekdanje Jugoslavije. V družbi so pojasnili, da ima Tomosov dvokolesnik zaradi zanesljivosti poseben status med poštarji, kar je doprineslo k novima pogodbama s Pošto Slovenije in s Hrvatsko pošto. V teku naj bi bili tudi dogovori z drugimi poštami v regiji.
V Tomosu so navedli, da so motorna kolesa tekmecev večinoma izdelana in sestavljena v Aziji, medtem ko Tomosov moped še vedno ostaja slovenski izdelek. Več kot tretjino sestavnih delov je slovenske izdelave, ta delež pa se po njihovih zagotovilih povečuje. Še tretjina delov pa je narejena v Evropi. Tomosi so tudi v celoti sestavljeni v Sloveniji, so se pohvalili v podjetju.
Dodali so, da je bil Tomos med prvimi, ki so letos za dvotaktni agregat pridobili certifikat za Euro 4 standard izpustov. Uspelo jim je pridobiti tudi certifikat EPA, ki je pogoj za vstop na ameriško tržišče.
V Tomosu so prepričani, da pišejo zgodbo o uspešnem obujanju slovenske blagovne znamke, ki pa bi lahko bila še bistveno uspešnejša, “če bi takšnim zgodbam znala prisluhniti tudi država in banke”.
Opozorili so namreč, da se soočajo s prepočasnim odzivom bank, ki bi jim zagotovile nujno potreben kapital za obratna sredstva, od česar pa je seveda odvisna nadaljnja rast, nova delovna mesta in poslovanje podjetja. Potožili so tudi nad odnosom države do podjetij in nad birokratskimi ovirami.
V koprski družbi so ob koncu navedli, da so z zagotovitev lažjega in hitrejšega razvoja dovzetni tudi za povezovanja in vstope novih potencialnih partnerjev.