Konec oktobra je mednarodna organizacija Ocean&Climate platform izdala publikacijo Adapting Coastal Cities and Territories to Sea Level Rise in the Mediterranean Region, Challenges and Best Practices. Med primeri dobre prakse so izpostavili ureditev obalne ceste med Koprom in Izolo, kjer se je avtomobilski promet pomaknil v notranjost, obalni del pa je bil urejen za rekreativne namene.
Omenjena publikacija ponuja pregled trenutnih razvojnih ovir in predstavlja dobre prakse, ki prispevajo k trajnostnemu prilagajanju obalnih mest v Mediteranu. Projekt ureditve obalne ceste Koper–Izola je pri tem ponudil zgled tudi iz vidika participacije javnosti pri načrtovanju prostora, saj se je v sklopu akcije Narišimo obalo, ki je potekala kot del Tedna sredozemske obale in makroregionalnih strategij 2018, o bodočih ureditvah obale izreklo več kot tisoč ljudi.
Ureditev obalne ceste s ciljem zagotavljanja sodobne cestne povezave ob hkratni obnovi degradiranega obalnega območja je postala priložnost za uskladitev vizij in posamičnih dejanj za preureditev obalnega pasu kot del regijskega prostorskega načrtovanja, pritegnila pa je tudi široko paleto deležnikov, izhaja iz povzetka publikacije.
Projekt ureditve obalne ceste je izpolnil številne cilje, od zagotovitve sodobne cestne povezave do preureditve degradiranega obalnega območja v atraktivno, zeleno območje za rekreacijo. Kot so še zapisali avtorji, projekt zagotavlja ureditev v povezavi z naravo, ki bo odporna na pričakovane podnebne spremembe v prihodnosti.
Mestna občina Koper bo v sodelovanju z Občino Izola tudi v prihodnje nadaljevala urejanje območja nekdanje obalne ceste od Žusterne do Izole.