Z odhodom na počitnice je povezano tudi vprašanje, kam in kako s prtljago. Ni pomembno samo, kako jo bomo spravili v avto, temveč tudi to, kako jo pravilno zavarovati, da ob nenadnem zaviranju ali blažjem trku za potnike ni smrtonosna, opozarjajo na AMZS. Na dno prtljažnika zato najprej zložimo težje predmete, na vrh pa najlažje.
Količina prtljage med počitnicami pomeni tudi svojevrstno tegobo, ki se je velja lotiti pravilno. Nepravilno naložena prtljaga v avtu je zelo nevarna, če pride do nesreče oziroma trka. Posamezni kosi prtljage, ki niso pravilno zavarovani, lahko namreč tudi ob blažjem trku poletijo po kabini in poškodujejo potnike. Zato je pomembno, da prtljago pravilno namestimo v avto.
Na AMZS svetujejo, da vso prtljago, ki jo želimo vzeti s sabo, pripravimo pred vozilo in jo nato sistematično zložimo v avto. Težje predmete zložimo na dno prtljažnika, takoj za zadnjo klop, nanje pa zlagamo ostale, lažje kose prtljage. Prtljaga naj ne sega prek višine zadnjih sedežev, če pa že ne gre drugače, naj bodo tam res najlažji predmeti, nikakor pa ne predmeti z ostrimi robovi ali veliko maso. Taki predmeti lahko namreč v primeru trka potnikom povzročijo hude poškodbe.
Zadnjo klop podiramo le takrat, ko je to res nujno
Prtljago v strežni prtljažnik je treba zložiti po enakem principu, pri tem pa glede obremenitve obvezno upoštevati navodila proizvajalca tako prtljažnika kot avtomobila. Količina prtljage v strešnem prtljažniku naj bo takšna, da ga ne bo treba zapirati na silo, sicer lahko poškodujemo tečaje ali ključavnice. Lahko pa se tudi zgodi, da spoj pokrova prtljažnika ne bo zadostno tesnil in bo zato v primeru dežja prepuščal vodo.
Poleg tega na AMZS svetujejo še, da zadnjo klop podiramo le takrat, ko je to res nujno, saj klop predstavlja varovalno pregrado med prtljažnikom in potniško kabino. Tovora nikoli ne polagamo prosto v prtljažnik, ampak ga vedno naslonimo na naslonjalo zadnje klopi in uporabljajmo pritrdilne prstane v prtljažniku. Prav tako, če je le mogoče, za pritrditev tovora v avtu uporabimo varnostne pasove. Te, tudi če zadaj ni potnikov, pripnemo ob klop. Drobne kose prtljage pospravimo v škatle, ostre in daljše kose pa zavijmo v odejo.
Kot še svetujejo na AMZS, predmetov, ki tehtajo več kot 25 kilogramov, ne polagajmo na mesto za potniki. Prav tako je pomembno, da z dodatno težo ne preobremenimo avtomobila. Največja dovoljena obremenitev oziroma masa je navedena v knjižici s tehničnimi podatki. Pri zlaganju prtljage pa je treba paziti še, da bo obvezna oprema, zlasti komplet prve pomoči, na mestu, ki ga hitro in enostavno dosežemo.