Vse je nared pred nedeljsko krstno izvedbo polovičnega ironmana v Kopru. Na njem bo nastopilo 1400 tekmovalcev iz 48 držav, akreditiranih je 50 novinarjev in fotografov. Organizatorji verjamejo, da bo dogodek pripomogel k večji turistični prepoznavnosti države. Ob napovedani ohladitvi bodo tekmovalci v plavalnem delu verjetno uporabili neoprene.
Na I Feel Slovenia ironman 70.3 Slovenian Istria, kot se tekmovanje uradno imenuje, se je že akreditiralo 50 novinarjev in fotografov, obenem pa so zapolnili vseh 1400 mest za tekmovalce. Ti bodo prišli iz kar 48 držav, vključno z Avstralijo in Bahrajnom. Največ, okoli 350, bo sicer Italijanov, slovenskih udeležencev bo okoli 300. Poleg posamičnih tekmovalcev bo nastopilo še 90 tričlanskih štafet, so na današnji novinarski konferenci v Kopru razkrili organizatorji.
Nad pripravami na nedeljsko tekmo so navdušeni tudi predstavniki blagovne znamke Ironman. Regionalni direktor ironman tekmovanj Nico Aeschimann je tako pohvalil raven organizacije in ocenil, da gre za enega najboljših krstnih dogodkov, ki jih je videl do zdaj.
Predstavnica Slovenske turistične organizacije Maša Puklavec pa je poudarila, da bo dogodek zagotovo pripomogel k mednarodni prepoznavnosti in umeščanju Slovenije kot zelene, trajnostne destinacije za odlična športna doživetja, kar je tudi sicer njihova vizija. V okviru ironmana se bo zvrstilo tudi več spremljevalnih dogodkov, danes bosta tako na vrsti poslovna konferenca ter dogodek za organizatorje potovanj iz zalivskih držav.
“Čaka nas spektakularen športni dogodek,” je dejal direktor tekmovanja Jurica Barać, ki je priznal, da so zadnje mesece delali dan in noč, da bi bili pripravljeni za tako velik dogodek. Pri organizaciji namreč sodeluje okoli tisoč ljudi, od tega več kot 60 policistov, 250 prostovoljcev in 300 redarjev.
Konec tedna se obeta ohladitev, organizatorji pa bodo še v nedeljo preverjali temperaturo morja. Če je temperatura nižja od 24 stopinj Celzija, tekmovalci namreč lahko uporabijo plavalne jopiče, je pojasnil Barać, ki pričakuje, da bodo temperature dovoljevale uporabo neoprenov.
Glede na težo blagovne znamke ironman so po besedah direktorja marketinga Tomaža Ambrožiča tudi sponzorji v Sloveniji dogodek prepoznali kot nekaj posebnega, zato v letu 2019 lahko pričakujemo še večje zanimanje sponzorjev.
Proračun prireditve sicer znaša okoli 600.000 evrov, pri čemer okoli 15 odstotkov predstavljajo sredstva STO in obalnih občin, nekaj pa so dobili tudi od štartnin, je pojasnil generalni direktor prireditve Milan Eržen. V prvem letu pričakujejo določen primanjkljaj, v roku dveh do treh let pa bo projekt dovolj donosen, da bo lahko finančno pokril samega sebe. Kot je še pojasnil Eržen, bodo na prireditvi letos nastopili le licencirani rekreativci, v prihodnje pa na štartu pričakujejo tudi profesionalce.