IZ KUHINJE ŽE DIŠI: Jajčevci “alla parmigiana”

Prosti čas Preglej vse novice
Deli vsebino

Prav verjetno je že vsakdo izmed vas okusil italijansko zloženko iz jajčevcev, paradižnikov in sira. Jed, ki jo zagotovo zna pripraviti vsaka nona, na krožnikih kraljuje predvsem v poletnem času, ko so vrtovi polni jajčevcev in paradižnika.

Sestavine:

2 večja jajčevca
olivno olje
5 – 6 paradižnikov ali konzerva pelatov (250 g)
20 malih mocarel
pest naribanega parmezana
3 žlice sesekljanega peteršilja
1 strok česna
poper, sol, origano

Parmigiana je italijanska zloženka iz jajčevcev, paradižnikov in sira. Foto: misya.info

Priprava:

Jajčevce narežemo na centimeter debele rezine, jih posolimo in pustimo nad sitom vsaj eno uro, da odteče grenčina. Nato jih splaknemo pod tekočo vodo in opečemo na gril plošči.

Paradižnike olupimo in narežemo na kocke. Segrejemo olivno olje in na hitro prepražimo paradižnik, da izpari voda, dodamo ščepec sladkorja, česen, začinimo.

V pekač zložimo plast opečenih rezin jajčevcev, paradižnikovo omako, natrgamo polovico mocarel, potresemo pol parmezana, naložimo naslednjo plast jajčevcev, paradižnikovo omako, mocarele, parmezan, po vrhu potresemo še sesekljan peteršilj.

Spečemo v dobro ogreti pečici na najvišji temperaturi (približno pol ure).

Pa dober tek.

ALI STE VEDELI? Jajčevci so dober vir prehranskih vlaknin, ki spodbujajo prebavo ter mineralov magnezija in kalija, ki pripomoreta k čvrstim kostem. Kalij in natrij v jajčevcih, dajeta tudi blago diuretične lastnosti. Lupina vsebuje tudi vitamin C in nekatere druge vitamine (A, K, niacin) zato jajčevcev ne lupimo. Grenčine v soku jajčevcev pospešujejo izločanje žolča in lahko spodbujajo delovanje jeter. Delovali naj bi tudi blago odvajalno in protibakterijsko.