Konec minulega meseca smo poročali, da produkcijska hiša svetovno priznanega kaskaderja Roka Cvetkova na območju naše občine snema oglas, s katerim želijo opozoriti na nevarnost prehitre vožnje. Včeraj so oglas že začeli predvajati v sklopu nacionalne akcije Hitrost v okviru Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa.
Javna agencija RS za varnost prometa je namreč v sodelovanju s produkcijo AR CVETKOV pripravila poseben video, s sloganom ČE SI DIVJAK, NISI JUNAK in pozivom BODI SUPERJUNAK IN Z ODGOVORNO VOŽNJO VARUJ ŽIVLJENJA.
Sicer pa bodo v sklopu akcije pripravili tudi druge aktivnosti, kot so vključitev občinskih redarstev v merjenje hitrosti na cestah na območju 58 občin, Direkcija RS za infrastrukturo pa je na pobudo AVP, za boljšo varnost na cestah izvedla popravke regionalnih cest, ki so bile, tudi zaradi vremenskih razmer, že močno poškodovane.
Prekoračitev hitrosti namreč predstavlja enega najpogostejših vzrokov prometnih nesreč.
“Hitrost vožnje je pomemben dejavnik prometne varnosti in je neposredno povezan z močjo trčenja ter tudi njenimi posledicami. Prav tako je hitrost vožnje povezana s tveganjem udeležbe v prometni nesreči, saj imajo vozniki pri visokih hitrostih manj časa za ustrezno reagiranje, kar posledično privede do več prometnih nesreč,”
je povedal direktor AVP Igor Velov.
Zgovoren je podatek, da bi zmanjšanje povprečne hitrosti v naseljih za samo 1 km/h pomenilo zmanjšanje prometnih nesreč za približno 4 %, znižanje povprečne hitrosti za 1 km/h zunaj naselja pa bi pomenilo zmanjšanje števila prometnih nesreč zaradi hitrosti za približno 2 %.
“Na to, da je počasneje tudi zares varneje, kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov,«
je dodal Velov.
Sicer pa je produkcijska hiša Roka Cvetkova že lani posnela šokanten oglas, ki opozarja na nevarnost vožnje s telefonom v roki. Slednji je v javnosti naletel na velik odmev, zato lahko pričakujemo, da bo svoj učinek dosegel tudi zadnji oglas.
Fotografiji iz zakulisja snemanja oglasa, ki smo jih dobili na facebook profilu Roka Cvetkova.
Oglas, ki je bil pred slabim mesecem dni posnet na območju Mestne občine Koper, si lahko ogledate spodaj.