Pojem odsluženo, odrabljeno ali zastarelo dobi povsem nov pomen, če se ozremo k primeru dobre prakse, ki nastaja znotraj Središča Rotunda. V njem so danes predstavili eno od glavnih novosti, ki se uvajajo z letošnjim letom, in sicer “Inkubator socialnega podjetništva”, znotraj katerega bo deloval tudi “coworking” oz. skupnostni prostor.
Gre za prostor, ki je namenjen zlasti nevladnim organizacijam, socialnim podjetjem in drugim družbeno odgovornim iniciativam. Koncept temelji na povezovanju ljudi podobnih profilov, ki si medsebojno izmenjujejo ideje in iščejo možnosti novega sodelovanja ter nižanja stroškov poslovanja.
Ena od prvih uporabnic coworkinga je Metka Šori, ki je v sodelovanju in s podporo Komunale Koper domala v celoti opremila pisarniški prostor s prenovljenimi elementi iz ponovne uporabe: mizami, stoli, omarami in drugimi deli pohištva ali opreme, ki bi bili sicer odvrženi.
Šorijeva je članica združenja ustvarjalk NOWAst3, ki ustanavlja socialno podjetje za uvedbo prakse ponovne uporabe v lokalno okolje. Naj poudarimo pomen ponovne uporabe: z reciklažo preko industrijskih procesov spremenimo zavržene predmete v nove materiale. Korak pred reciklažo pomeni, da lahko damo predmetom novo uporabo še pred tem, ko jih predelamo in izgubimo čas, uporabimo energetske vire, ustvarimo stroške ali obremenimo okolje.
“Ponovna uporaba nam dopušča, da pridemo do stvari, ki jih rabimo preko lastne kreativnosti, ne da bi obremenili okolje z odpadki. Ob tem ohranjamo “starejše” stvari, ki so trajnejše in višje kakovosti v primerjavi z današnjimi izdelki. Tako se je pojavila ideja o coworking prostoru. Pomembno je imeti streho nad glavo, da se lahko delovanje razvija in nadgrajuje. Tudi prvi prostor smo opremili na takšen način, z malo ali nič sredstvi, z donacijami pohištva in idejami,” je ob predstavitvi projekta coworking povedala Šorijeva.
Istra Terra prvo socialno podjetje v Mestni občini Koper
Projekt Istra Terra je prav tako nastal znotraj Središča Rotunda, in sicer kot nadgradnja sodelovanja s člani Zavoda Eko Humanitatis. Gre za prvo socialno podjetje v koprski občini, njegov ključni socialno – podjetniški motiv pa je aktivacija turističnih potencialov Istre. Inovativna eko – etno turistična ponudba čezmejne Istre je zasnovana na naravni in kulturni ediščini, izročilu in kulinariki, kjer so ključni cilji predvsem razvoj zelenih delovnih mest oz. možnosti za prihodke mladih lokalnih prebivalcev podeželja, promocija in ohranjanje narave, lokalne kulture in tradicije ter vzpostavitev grozda malih ponudnikov na podeželju Istre in blagovne zunamke “eko turizem”. Dane Podmernik iz socialnega podjetja Istra Terra je dejal, da si želijo s projektom dejansko oživeti zaledje, “širši smisel socialno podjetniške ideje je tudi ta, da se ustvarijo zaposlitve. Zaposlili smo že brezposelno osebo iz Padne, zdaj pa se bomo potrudili pri pripravi in prodaji dobrih produktov. Tukaj je zelo velik potencial, želimo povezati zaledje s turističnimi centri, kjer prihaja veliko turistov in obiskovalcev. S tem, ko bodo prišli v podeželje, bodo tam pustili tudi nekaj denarja, zato so naši širši cilji za naprej veliki”, je dejal Podmernik.